Czy jesteś perfekcjonistką?


     Czym dla Ciebie jest perfekcja? Czy jesteś perfekcjonistką?Według słownika języka polskiego jest to doskonałość w czymś, co się robi. Dalej nasuwa się pytanie.. Czy jesteś w czymś doskonała? Czy można być w czymś niezastąpionym? Według mnie można być w czymś naprawdę dobrym, wyprzedzać innych dzięki wrodzonemu talentowi, zdolnościom technicznym czy wiedzy, jednak nigdy nie będziemy w czymś idealni na 100%. Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie choć odrobinę nas przewyższał. 
      Takie dążenie do perfekcji sprawia, że stawiamy sobie ogromne cele i windujemy nasze ambicje. Niestety jest to ślepa gonitwa. Taki wyścig szczurów często kończy się utratą znajomych, przyjaciół. Dlaczego? Bo drapiąc się do wyznaczonego celu idziemy po trupach, a wówczas zaczynamy się mocno zmieniać - siebie, swój charakter i sposób w jaki odnosimy się do innych. Perfekcja zaczyna przysłaniać nam oczy, przecież nic innego się nie liczy. Będę idealną instrumentalistką, księgową, piosenkarką, modelką, poliglotą.. Można być. Ale nigdy nie idealną. A czy wy dążycie ślepo do takiego ideału? A może to ideał wyglądu spędza wam sen z powiek? 
    W pewnym momencie sama zaczęłam się z tym zmagać. Nigdy nie wyglądałam tak, jakbym chciała widząc oczyma wyobraźni. Często przyglądałam się tym pięknym wyretuszowanym zdjęciom na instagramie i po prostu zazdrościłam komuś tego, co ma. Próbowałam do tego dążyć, ale.. poszczególne nawet zrealizowane cele nie dawały satysfakcji - przecież nigdy nie będę tą osobą. Ja właśnie tak zatraciłam się w dążeniu do perfekcji, jednak musiałam się otrząsnąć z tego transu i po prostu kształtować siebie - swoją sylwetkę i głowę do odpowiedniego stopnia. I oczywiście wciąż do tego dążę. Wypracowuje swoje cele, ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem. Dlatego dzisiaj w roli głównej t-shirt z napisem 'Perfect' z FEMMELUXE (bo przecież ja już jestem perfekcyjna haha!) i inne bajery: SUKIENKITOPY i BUTY.
     Dajcie znać, co o tym sądzicie! Z chęcią poznam wasze zdanie, jak i waszą perfekcję.
buziaki Pola👄

|RAMONESKA - M&S| T-SHIRT black 'Perfect'- FEMMELUXE| SPODNIE - BUTIK| BUTY - AIRMAX|

CONVERSATION

29 komentarze:

  1. Stylizacja meeega h o t. Ja jestem perfekcjonalistką, ale staram się nad tym kontrolować. Koleżanki się ze mnie np. śmieją jak mówię, że 80% z biologii to dla mnie słabo BO JA CHCĘ MINIMUM 90, NAJLEPIEJ 100

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to masz w sobie baardzo dużo ambicji!

      Usuń
  2. Byucie perfekt jest trudne ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, nie bez kozery śpiewają "nobody's perfect" :D

      Usuń
  3. Chyba jestem perfekcjonistką, bo czasami staram się być najlepsza ale tylko w stosunku do moich umiejętności, bez porównywania się z innymi ludźmi :) Fajny strój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna stylizacja :) nie jestem perfekcjonistką, bo nie chcę sobie komplikować życia, chociaż oczywiście jeśli coś robię, to chcę to zrobić dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest zdroworozsądkowe podejście! :D

      Usuń
  5. Anonimowy6/6/20

    Super zdjęcia i świetna stylizacja :D Kurtka bardzo mi się spodobała :D
    Ja z natury jestem perfekcjonistką, ale nie dążę do bycia idealną, ponieważ każdy człowiek bez wyjątku posiada swoje wady i zalety :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam sie ze bycie idealnym jest niemożliwe. A dążenie do perfekcji za wszelka cenę jest trudne i dość niszczące psychicznie dla nas samych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tu się zdecydowanie zgadzam! psychika może nie udźwignąć pewnych kwestii :)

      Usuń
  7. Nikt nie jest idealny, ale ja staram się robić wszystko jak najlepiej :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyglądasz ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zdecydowanie nie jestem perfekcjonistką, czasem nawet chciałabym się więcej przykładać, ale urodziłam się leniuchem :<
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam, że nikt nie jest idealny. I to właśnie jest piękne! Każdy na swój sposób jest wyjątkowy, jedyny i niepowtarzalny. Gdybyśmy mogli być idealni to byłoby nudno, po ulicach chodziłyby same perfekcyjne klony. Zawsze znajdzie się ktoś lepszy od nas jak nie dziś to jutro bądź za rok, na to nie ma zmiłuj. Uważam, że powinniśmy polubić siebie i robić to co chcemy dobrze, jak najlepiej potrafimy i ciągłe się rozwijać, a nie dążyć do celu po trupach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co to byłby za świat z tymi klonami! nie miał by kompletnie barw!:D

      Usuń
  11. Nie jestem perfekcyjna i dobrze mi z tym :) staram się robić najlepiej jak potrafię. Wiem, że ktoś inny mógłby zrobic to lepiej. Ale co z tego? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nikt nigdy nie będzie perfekcyjny, gdybyśmy byli, po prostu by nam się wszystko znudziło ;)
    Cóż, miałam w sumie podobny problem - dążyłam do perfekcji, bo nie wyglądałam jak chciałam, ale przecież gdyby każdy był perfekcyjny, piękno nie byłoby doceniane.
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://wyjasnij-mi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna stylizacja, wyglądasz super :D obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jako takie bycie idealnym nie istnieje :) Ale przecież można być idealnym dla kogoś kto nas kocha :)

    Świetnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście w czyiś oczach i sercu jak najbardziej!

      Usuń
  15. Nie da sie być najlepszym we wszystkim-coś o tym wiem...
    Rozumiem Cię doskonale, sama kiedyś miałam w głowie obraz, swojego idealnego wyglądu, ślepo do niego dążyłam.
    Na szczęście minęło to już 🙂
    Pięknie wyglądasz 😍
    Stylizacja i zdjęcia-cudowne 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja perfekcja pewnie też skończyłaby się tylko na tej ładnej bluzce :) Staram się robić wszystko jak najlepiej, ale niestety, mam to do siebie, że szybko się poddaję. Za to mam narzeczonego perfekcjonistę pracoholika i chociaż czasem mu zazdroszczę to z drugiej strony nie wiem czy ja poradziłabym sobie z taką presją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja połówka też dąży do wszelakiej perfekcji. Interesuje się tak wieloma rozbieżnymi kwestiami które chce rozwijać, że aż czasami nie nadążam!

      Usuń
  17. Ja mam tendencje do perfekcjonizmu, ale się hamuje. Z wiekiem nauczyłam się pewne rzeczy odpuszczać. Fajny strój, spodnie mi się bardzo podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to już jest jakiś słuszny krok!:) Mają ekstra lampas w panterkę:D

      Usuń
  18. Nie ma ludzi idealnych ;) i dążenie do takiego pozornego ideału może nas wbrew pozorom wpędzić w większe kompleksy i źle wpłynąć na naszą psychikę. Ja nigdy nie starałam się być idealna. Nie ukrywam wad swojego wyglądu, nie próbuję ich zatuszować ani zakrywać. Taka jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem nie ma idealnych ludzi. Człowiek nie jest robotem.

    OdpowiedzUsuń